POLSKIE CENTRUM DUEL MASTERS

Super gra karciana.

  • Index
  •  » Początek
  •  » Artykuł 23/08/06 Wszystko o water i również jak możemy ją ulepszyć :-)

#1 2006-08-23 21:34:35

czarny smok

Hakuoh

Zarejestrowany: 2006-07-24
Posty: 123

Artykuł 23/08/06 Wszystko o water i również jak możemy ją ulepszyć :-)

Witam!

Dzisiaj, grając sobie talią cywilizacji Wody, zdałem sobie sprawę, jak trudno jest opanować tą cywilizację. Nie jestem specem od Wody (bardziej Fire i Light ^^), lecz chciałem publicznie opisać moje przemyślenia.
Jak wszyscy zapewne wiecie, Water jest po prostu przeciwieństwem Fire - Ogień jest bardzo szybki, zaś Woda leniwa i powolna. W grze wolno i powoli się rozkręca, więc trudno nam jest ją opanować. Ale na tym nie koniec ich przeciwieństw - do czego zmierzam? Pozwolę sobie zacytować myśl znanego wam amerykańskiego znawcę DM JMatthew'a oraz to, co zamieścił Destructor w swoim artykule o Fire:
„Ogień jest drastycznie niezbalansowany pomiędzy drobnicą, a grubymi rybami. Zasadniczo drobnica jest za drobna, a grube ryby są niewygodne. To może często prowadzić do "chlupotania", co wygląda na dobry start, ale przychodzi za późno z mocniejszą pomocą. Jako uzupełnienie - drobnica ma tendencję do szybkiego opróżnienia swojej ręki, co jest problemem - to pozwala pozostałym cywilizacjom szybko doprowadzić Ogień do Top Deckingu.” - i do tego chciałem dotrzeć. W Water możecie zapomnieć o takim „chlupotaniu”. Tam stwory układają się stopniowo - podam przykłady takich „wodnych schodków” - od najniższego do najwyższego:
- Aqua Guard, Marine Flower, Zepimeteus (koszt 1 many; 2000)
- Battery Cluster, Hunter Fish, Madrillon Fish (koszt 2 many; 3000)
- Phantom Fish (koszt 3 man; 4000)
- Revolver Fish (koszt 4 man; 5000)
- Hazard Crawler (koszt 5 man; 6000)

No i właśnie. Zero „chlupotania” - tylko gładko pod górkę. Ale przeciwieństwa nie kończą się na opisanych wyżej „schodkach”! Z powyższego fragmentu dowiadujemy się, że ognista drobnica ma tendencję do opróżniania ręki, co doprowadza Fire do Top Decking'u. Zaś grając Wodą, jest ok. 20% szans na jednego duela, że wpadniemy w Top Decking. A dlaczego? Po pierwsze: Woda jak opisałem wyżej rozkręca się bardzo powoli i dlatego najczęściej wychodzimy w niej 1-2 stworami na turę, dzięki czemu są małe szanse, że wpadniemy w Top Decking. Po drugie, Water ma karty, które zapobiegają Top Decking'owi - są to karty draw'ujące, które już zapewne znacie, takie jak Brain Serum, Aqua Hulcus, itd. Co można jeszcze powiedzieć - najwyższe atrybuty Wody to:
- wyżej opisany draw
- odsyłanie stworów do ręki przeciwnika.

Hm... tak, Woda jest świetna w odsyłaniu stworów do rąk właścicieli. Ale co zrobić? Przecież nie wypchamy decka samymi Spiral Gate'ami, Aqua Surferami, Teleportation'ami i deck gotowy. No właśnie? Jak stworzyć porządny deck oparty na odsyłaniu przeciwnikowi jego stworów do ręki? No więc opiszę to:
Zaczyna się od tego, że musimy mieć stwory, które spokojnie zaatakują przeciwnika. Mogą to być Aqua Surfer, Aqua Bouncer, Aqua Sniper, itd. Przydałaby się jednakże jakaś obrona =D w postaci stworów na powyżej opisanych schodkach, np. Aqua Guard, Hunter Fish, Phantom Fish, itp. Ale to i tak niestety nie wystarczy, aby pokonać oponenta. Deck musi być zbalansowany i na czymś oparty, ale o tym w póxniejszej części artykułu.
Teraz pytanie, które się nasuwa od początku: jak ulepszyć Water? Trudno jest to wykonać... a dlaczego? Większość z was pewnie myśli:
- „Co to za problem, opisać Water i napisać coś o nim? Coś takiego to i ja bym zrobił.”
A właśnie tu zaczyna się mój problem.  Trudno jest napisać to, ale się postaram. No to jedziemy: najpierw pierwsza część - czym ulepszyć Water? Moim zdaniem skoro Woda jest taka wolna, to może ją lekko przyspieszymy? A więc spróbujmy z Fire. Parę speed attackerów niby by wystarczyło... ale jednak jakieś niedociągnięcia by zostały, więc przeanalizujmy to. Połączmy bardzo szybkie i dobre karty z bardzo wolnymi, lecz także dosyć świetnymi... Właśnie. Fire nie da nam wspomagania manowego. Przykładem jest np. Aqua Sniper. Potrzebuje aż 8 many, co w starciu ze speed attacker'ami jest bardzo słabe. A więc z Ognia jednak zrezygnjemy. A skoro potrzebny nam wspomagacz manowy, najlepszy oczywiście Nature! =D Świetny dopalacz manowy dla Wody, i w pewnym sensie również jest w miarę szybki. A więc powstanie mała symbioza: Water będzie chronić swoimi blokerami Naturę oraz wzywać swoje potężne stwory z jej pomocą, zaś sam Nature będzie wspomagać Water kartami takimi jak Bronze-Arm Tribe, Fighter Dual Fang, itp. oraz sam też w końcu trzaśnie jakiegoś giganta. =D A więc sporządziłem deck w oparciu na Water oraz Nature:

Water-Nature Liquid Beasts Deck czarny smok
4x Aqua Surfer
4x Aqua Guard
4x Aqua Hulcus
2x Aqua Sniper
4x Bronze-Arm Tribe
3x Faerie Life                                    ---------   PRZYKŁADOWY DECK
2x Fighter Dual Fang
3x Madrillon Fish
4x Adventure Boar
3x Revolver Fish
4x Natural Snare
3x Spiral Gate


I to tyle ode mnie.  Mam nadzieję, że moje informacje zostaną wykorzystane. I pamiętajcie - to przykładowy deck - on musi zostać przez was zmieniony.


Chowa się w ciemności , skrzydlaty potwór , podróżuje po jaskiniach , nocą wyrusza na łowy , najpotężniejsza istota na świecie .....   czarny smok

Offline

 

#2 2007-10-28 09:24:30

vandar

Kokoju

9301210
Call me!
Zarejestrowany: 2007-09-24
Posty: 65
WWW

Re: Artykuł 23/08/06 Wszystko o water i również jak możemy ją ulepszyć :-)

o wow skąd to masz ??

Offline

 

#3 2007-10-28 09:56:03

90009

Hakuoh

Skąd: Kraina ciemności
Zarejestrowany: 2007-08-18
Posty: 124
Ulubiona karta: Ballom

Re: Artykuł 23/08/06 Wszystko o water i również jak możemy ją ulepszyć :-)

no właśnie


Wbijać na www.dmlords.pun.pl WARTO

Offline

 
  • Index
  •  » Początek
  •  » Artykuł 23/08/06 Wszystko o water i również jak możemy ją ulepszyć :-)

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
zaproszenia ślubne zrodlo