POLSKIE CENTRUM DUEL MASTERS

Super gra karciana.

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

#1 2006-08-26 00:22:23

czarny smok

Hakuoh

Zarejestrowany: 2006-07-24
Posty: 123

Czy wierzymy w duchy ??

Witam!
Mój następny artykuł chciałbym poświęcić Cywilizacji Darkness, ponieważ
wg mnie najpotężniejszą, jesli tylko gra się nią myśląc. Tym razem artykuł będzie dogłębniej opisywał
Darkness, albo jak wolicie po prostu przekaże wam zalety i wady Duchów oraz talię na nich polegającą.
Na początek wypadałoby wspomnieć, że Ghost jest bardzo niedocenianą rasą, ze względu na to, że
rzekomo są słabe. A jest to bzdurą, bo ta rasa oprócz Demon Commandów jest wg mnie najpoteżniejszą
rasą Ciemności, a nawet może z Demon Commandami powaznie konkurować.
W tej rasie mamy bardzo zróżnicowane efekty, poczynając od discardu i blockerów, przechodząc przez
slayerów i niszczycieli, do ewolucji i wskrzeszania. Mamy tu karty zarówno tanie w koszcie, jak i z
tym wyższym kosztem, 6-7 man. Mamy nawet kilka Ghost multi-cywilizacyjnych.

Potęga Slayerów.

Przeglądając karty Ciemności zauważyłem pewną arcyciekawą kartę, dla której możnaby znaleźć wszędzie
zastosowanie. Tą kartą jest Slayer, Wailing Shadow Belbetphlo (wiem, dziwna nazwa xDDD).

3/1000
Slayer (When this creature loses a battle, destroy the other creature.)
Common! @_@

Ta karta daje nam niesamowite możliwości. Zagraża nam jakiś bardzo potężny stwór? Nic prostszego,
atak i dead! Jak to się mówi, "w małym ciele duży duch". Chcemy zniszczyć Abzo Dolbę, Bolschaka, czy
cokolwiek innego, a nie mamy Terror Pit czy Death Smoke, wystarczy go wystawić. Jego jedynym minusem
wg mnie jest słaba moc, bo przez to jest jednorazowym slayerem. A co do kosztu manowego, to i tak
jest tani, bo 3 many za taki efekt to niedużo
Kolejnym Slayerem jest Melnia, the Aqua Shadow, ale on niestety jest multi-cywilizacyjną kartą.
Jednak postanowiłem o niej napomnieć, bo jest śwetnym wyjściem z wielu sytuacji.

Melnia, the Aqua Shadow
2/1000
Water/Darkness - Liquid People/Ghost
(This creature is put into your mana zone tapped.)
This creature can't be blocked.
Slayer (Whenever this creature battles, destroy the other creature after the battle.)

Może zacznę od tego, że jest w mane walnięta tapnięta. Ja wychodzę z założenia, że takich dobrych
kart nie daje się w manę, w dodatku tak tanich, poza tym nie lubię kłaść kart multi-cywilizacyjnych w
manę. Czyli ten efekt jest nieważny. Z kolei to, że jest to karta multi, zmusza nas do zejścia z
mrocznych schodów monotematycznego decku, z racji bytu kropli wody w istnieniu potwora o ciekawej
nazwie - Melnia, the Aqua Shadow. Efekt Slayer, za tak mały koszt, w dodatku unblockeble! Na tym
chyba możemy zakońćzyć kwestię Slayerów.
Jako następną zaletę Duchów chciałbym wymienić Discard. Mamy w Ghostach bardzo dużo potworów, które
wyrzucają karty z rki przeciwnika pojedynczo, niestety, ale lepiej to niż wcale, nieprawdaż? Ice
Vapor, Shadow of Anguish daje nam plusa podczas "Próby Magii" przeciwnika. Masked Horror, Shadow of
Scorn daje nam summon discard, ale za duży koszt. Następnie Galek, the Shadow Warrior - daje nam
zniszczenie blockera i discard jednej karty, co prawda koszt dosyć wysoki, bo aż 5 man, ale efekt
daje nam wielkie możliwości i wyrównuje cenę. Pointa, the Aqua Shadow daje nam pełnego Controla, bo
wiemy co w tarczy i w dodatku discard, tak jak powyżej efekt wyrównuje koszt. A chyba najlepszą
kartą, której może wy zupełnie nie docenicie jest Mummy Wrap, Shadow of Fatigue.

Mummy Wrap, Shadow of Fatigue
3/1000 Darkness
Instead of having this creature attack, you may tap it to use its "tap" ability.
-Each player discards a card at random from his hand.

Jeśli mamy jakąś chałę w ręce, po co nam ona? szybki discard, jednocześnie z discardem przeciwnika, w
dodatku za mały koszt. Wiele comb w tym wypadku z Water, ale mnie zależy na budowie mono Darkness
Decku.
A teraz dwa najlepsze aspekty Rasy Duchów. Wskrzeszanie i Evolucja. Co daje nam Renervating
(wskrzeszanie)? Zacznijmy od tego, że daje nam to Hand Control w trakcie utraty karty z pola, w
dodatku gdy gramy na Ghost ewolucjach, to mamy więcej szansy na posiadanie substytutu ewolucyjnego.
Najlepszą chyba kartą związaną z renervatingiem (moja własna nazwa, nie czepiać sie jej) z Rasy Ghost
jest Grim Soul, Shadow of Reversal.

5/3000
Instead of having this creature attack, you may tap it to use its "tap" ability.
-Return a darkness creature from your graveyard to your hand.

Cacko, nieprawdaż? Raz na turę możemy wrócić dowolną kartę z grava (mówię dowolną, bo buduję mono
deck) do ręki. Dwa takie mogą nam dać niesamowity Hand Control, a co za tym idzie Cards Adventage i
Field Presence! Teraz karta, którą wielu z was na pewno kojarzy, a mianowicie Dream Pirate, Shadow of
Theft. Tutaj jednakże nie zyskujemy Hand Control niestety, lepszy jest podobny potek, tylko że Living
Dead niestety. Efekt inny, aczkolwiek mocą porównywalny do Grim Soul'a ma Bat Doctor, Shadow of
Undeath. Tutaj tylko jest taka różnica, że jeśli zostanie zniszczony, także wychodzimy na zero.

A teraz najważniejsze, czyli Ewolucje! Ewolucje Duchów są bardzo zróżnicowane, i biorą wszystko co
najlepsze z tych mocy które wymieniłęm i opisałem w atykule! w dodatku mamy ich aż 4, licząc że
Ewolucja z Dark Lorda też się zalicza, bo wspomaga Duchy.
Zacznę może od...
...discardu.

Zero Nemesis, Shadow of Panic
6/6000
Evolution-Put on one of your Ghosts.
Whenever one of your creatures attacks, your opponent discards a card at random from his hand.
Double breaker (This creature breaks 2 shields.)

Czyż nie świetne? Mamy tutaj wielokrotny discard, za każdy atak jakiegokolwiek potwora (swojego
oczywiście) mamy discard! Daje nam to ogromny Card Adventage, jedna z najlepszych kart tego typu!
W dodatku DOuble Breaker i 6000 mocy. Filar Ewolucji Darkness.
Idąc poprzez...
...destroying.

Azaghast, Tyrant of Shadows
7/9000
Evolution-Put on one of your Dark Lords.
Whenever you put a Ghost into the battle zone, you may destroy one of your opponent's untapped
creatures.
Double breaker (This creature breaks 2 shields.)

Co prawda ewolucja z Dark Lorda, ale nie powinno to przeszkadzać. Jest to najlepszy support do
Ghostów, jaki znalazłem. Mega destroy przy naszym summonie, czyli trade 2:1! Daje nam to totalny
pogrom na polu przeciwnika, co jest dla nas wielkim plusem. W dodatku Double Breaker. No i moc bardzo
duża.

Frost Specter, Shadow of Age
3/5000
Evolution-Put on one of your Ghosts.
Each of your Ghosts in the battle zone has "slayer." (Whenever a creature that has "slayer" battles,
destroy the other creature after the battle.)
Miód malina po prostu, daje nam to ogromne możliwości budując deck opierający się w większości na
Ghostach, bo moc Slayerów jest niewyobrażalna! Każdy nasz duch Slayerem, niezależnie od mocy i
kosztu, a zauważcie, że Ghosty mamy nawet od 1 many!
Aż po...
... Renervating.

Jack Viper, Shadow of Doom
3/4000
Evolution-Put on one of your Ghosts.
Whenever another of your darkness creatures would be put into your graveyard from the battle zone,
you may return it to your hand instead.

W pewnym sensie nieśmiertelne stwory, co prawda trzeba je z powrotem summonowac, ale daje nam to
niesamowity Hand Cntrol, w dodatku nie tracimy ważnych dla nas potworów. Podoba wam się to, prawda?


I tym miłym akcentem chciałbym zakończyć artykuł prowadzący do zbudowania mono Darkness Decku. Myśle że wszystko jest klarownie wyjaśnione, a teraz najważniejszy aspekt. ,  Aha, i myślę że porządnie wam udowodniłem iż Ghost jest jedną z najlepszch i najbardziej wszechstronnych ras, oraz że jest w stanie porządnie konkurować z Demon Commandami o miano najlepszej Rasy mrocznego świata!


EDIT>

Mono Darkness Deck!

2 Shadow Moon, Cursed Shade [Attack Support]/Ghost
4 Wailing Shadow Belbetphlo [Slayer]/Ghost
2 Mummy Wrap, Shadow of Fatigue [Discard]/Ghost
4 Gray Balloon, Shadow of Greed [Blocker]/Ghost
4 Lone Tear, Shadow of Solitude /Ghost
2 Zero Nemesis, Shadow of Panic [Evolution/Discard]
2 Frost Specter, Shadow of Age [Evolution/Slayer]
2 Jack Viper, Shadow of Doom [Evolution/Renervating]
4 Bloody Squito [Blocker]
4 Terror Pit [Shield Trigger]
3 Daidalos, General of Fury [Support]
4 Vile Mulder, Wing of the Void /Demon Command
4 Ballom, Master of Death [Support/Evolution]


Chowa się w ciemności , skrzydlaty potwór , podróżuje po jaskiniach , nocą wyrusza na łowy , najpotężniejsza istota na świecie .....   czarny smok

Offline

 

#2 2006-09-15 18:05:35

berto

Rekuta

Zarejestrowany: 2006-09-15
Posty: 17

Re: Czy wierzymy w duchy ??

W tym arcie wykazałeś czarny smok że duchy to naprawde potężna rasa mimo wielkiego kosztu


http://www.sproutdesign.co.uk/images/industrialdesign/homeandgarden/200/berto_200.gif http://www.saxo.dk/content/Dragon%20ball.jpg

Offline

 

#3 2006-09-19 21:51:28

KoJack

Moderator

9849199
Skąd: Cybinka
Zarejestrowany: 2006-09-12
Posty: 132
WWW

Re: Czy wierzymy w duchy ??

Ej berto!! Odpowiadasz sam sobie!! Moim zdaniem to niesprawiedliwe i tak nie powinno być!! A co do artu to jest spoko...


http://img89.imageshack.us/img89/264/kenjisygnaca3.gif
http://img454.imageshack.us/img454/65/kenjiubekyu0.gif
NIE pojedynkuję się przez Internet!
NIE popieram polskiego nazewnictwa kart!

Offline

 

#4 2006-11-01 17:14:09

Pawlok

Kakegawa nr. 10

9434982
Zarejestrowany: 2006-07-03
Posty: 159
Ulubiona karta: Crystal Lancer

Re: Czy wierzymy w duchy ??

No napewno napisanie go troszeczkę zajęło nieprwdaż Ale ciężka (jak podejżewam ) praca się opłaciła i mamy piękny art.
A co do odpisywania sobie na posty, KoJack ma rację, po co zakładać dwa konta po to tylko, żeby odpisywać sobie na posty -_-"


http://img403.imageshack.us/img403/1425/laughingcryinggettingmff3.gif

Offline

 

#5 2007-12-22 10:24:09

Muha4

Kokoju

Zarejestrowany: 2007-12-21
Posty: 58
Ulubiona karta: Bluum Erkis, Flare Guardian

Re: Czy wierzymy w duchy ??

Maiłem Zero Nemesis, Shadow of Panic w talii jak jest w BZ to w jednym ruchu możemy zniszczyć wszystkie karty w ręce xD


........Favorit Card.......
http://img504.imageshack.us/img504/6264/kuukaifinderofkarmaps4.th.jpg

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
Naprawa telefonów Kraków Cennik